top of page

L'AJSC torna a l'institut amb un nou taller sobre l'amor romàntic

El passat 24 de març, l'Assemblea de Joves de Sant Celoni va tornar a l'institut per segon any consecutiu renovant la seva proposta de reflexió sobre l'amor romàntic adreçada a l'alumnat de 1r de Batxillerat.

El taller, en continuïtat amb l'any anterior, va començar amb la dinàmica del semàfor. Lluny de fer referència a begudes alcohòliques, els membres de l'Assemblea disparaven un seguit de frases i els alumnes havien de mostrar-se favorables, contraris o dubtosos mitjançant una targeta verda, vermella o taronja respectivament.

Si sento gelosia en la meva relació de parella, és que estimo veritablement l'altra persona.

Si a la meva parella no li agrada alguna de les peces de roba que tinc, no me la poso.

Les relacions sexuals i afectives són exclusivitat de la parella

Si estic veritablement enamorat/da no em pot agradar ningú més. Si això em passa és que no estimo de veritat la meva parella.

No m'importa que la meva parella hagi sortit amb molts/tes abans que jo

Si abans dels 18 anys no has tingut relacions sexuals és que tens algun problema.

Els xantatges són violència. "Si tornes a parlar amb aquest et deixo".

L'abús sexual i les violacions només s'esdevenen en llocs perillosos o foscos i l'atacant és un desconegut.

Si la meva parella es lia amb una persona del mateix sexe no em sabria tan greu.

Com a noi m'agrada saber que amb mi ella està totalment protegida i com a noia m'agrada sentir-me protegida.

El maltractament emocional no és tan greu com la violència física.

A continuació es va procedir a la segona dinàmica en la qual es projectaven els curtmetratges Je suis ordinaire i Doble Check. Es van formar petits grups de debat per reflexionar sobre el contingut audiovisual i cada grup sintetitzava els pensaments a través d'un portaveu. Els curtmetratges estaven tan ben triats que es va generar un debat molt enriquidor.

Curt Je suis ordinaire de Chloé Fontaine.

Curt guanyador del Premi Filmin de la X edició de Notodofilmfest.

Des de la biblioteca donem les immenses gràcies a l'AJSC per venir per segon any consecutiu a desenvolupar aquest taller a l'institut i felicitar-los per la feina ben feta. Si voleu saber què van fer l'any passat, podeu clicar aquí.



Featured Review
Tag Cloud
No tags yet.
bottom of page